Asie 2017 část první

23.1. – 10.2.2017

V zimě jsem absolvoval spolu s přítelkyní a její rodinou zatím nejdelší dovolenou. Byli jsme skoro 3 týdny v Thajsku, Malajsii a Dubaji. Byla to zatím nejsložitější dovolená na plánování ale stálo to za to, ostatně jako vždy 🙂 V následujícím článku se pokusím sepsat naše zážitky a co jsme všechno viděli. Protože to byla dlouhá dovolená, tak jsem článek rozdělil do dvou částí. Toto je část jedna.

Cesta do Bangkoku

V pondělí jsme brzo ráno vyrazili na letiště do Prahy. Letěli jsme s Finnairem v 11:25 do Helsinek, kde jsme měli asi 3 hodiny čas před dalším letem. Alespoň jsme si udělali průzkum letiště, protože asi za dva týdny jsme v terminálu strávili noc. Letiště v Helsinkách je menší a moc příjemné. Na přestupy jako dělané.

Večer jsme už odlítali do Bangkoku. Let byl úplně plný a vybrat místo předem bylo nemožné. Nakonec jsme alespoň seděli všichni čtyři vedle sebe uprostřed. Tu prostřední řadu nemám vůbec rád a když k tomu přidám to, že finové celou noc nespali a hlasitě se bavili, tak to byl asi můj vůbec nejhorší noční let 😀

V úterý ráno jsme už přistáli v Bangkoku. Unavení, po více než 10 hodinovém letu jsme si vystáli frontu na imigračním a pak už jeli vlakem do města. Poprvé jsme okusili zdejší horké a vlhké klima. Protože jsme měli čas a hotel až od 14 hodin, tak jsme šli k hotelu pěšky. Za asi 45 minut chůze s batohem na zádech jsme byli úplně mokří. Po obědě jsme konečně dorazili na hotel. Ubytovali jsme se a šli si na pár hodin lehnout, protože jsme byli hodně unavení.

K večeru jsme chtěli jít do města. Z hotelu jsme to měli asi půl hodiny pěšky. Chtěli jsme ale jet lodí. Šli jsme k nejbližšímu molu, odkud odjíždí lodě, ale zjistili jsme, že už večer žádná nejede. Takže jsme stejně šli po svých 😀 Někde v okolí Khao San Road jsme se stavili v jedné z restaurací na večeři. Vyzkoušeli jsme nějaké místní jídla a moc nám chutnalo 🙂 Po večeři jsme se šli ještě projít po okolí a zpátky na hotel.

Den v Bangkoku

Další den jsme měli v plánu projít všechny nejznámější místa v Bangkoku. Šli jsme směrem k Velkému paláci (Grand Palace) a po cestě nás odchytl jeden z místních a tuk tukem odvezl na molo, kde jsme si zaplatili plavbu lodí po řece. Sice jsme trošku naletěli a zaplatili na místní poměry víc peněz, ale plavba za to stála.

Loď nás vyhodila rovnou u Velkého paláce. Protože tam ale dopoledne byla smuteční akce pro místní za zesnulého krále, tak jsme napřed šli navštívit chrám Wat Pho, kde je i slavný ležící budha. Tady se nám všem moc líbilo a návštěvu určitě doporučuji. Byl to úplně jiný svět.

Protože v Grand Palace bylo pro veřejnost otevřeno až po obědě, tak jsme se šli projít parkem a cestou na ulici koupili něco k obědu. Maso na špejli nám všem moc chutnalo 🙂

Po obědě jsme už šli na prohlídku Grand Palace. Před vstupem vás rozdělí na ty, co můžou hned dovnitř a na ty, co mají špatné oblečení. Museli jsme si tak vypůjčit dlouhé kalhoty na vratnou zálohu. Nedovedete si ani představit, jaké vedro mi v dlouhých kalhotách bylo 😀

V areálu Grand Palace bylo neskutečně moc lidí, hlavně Číňanů. Návštěva však určitě za to stála. Je to prostě „must see“ v Bangkoku. Samotný palác vidíte vlastně jen z venku. Celý komplex chrámů je moc hezký, osobně se mi ale o něco více líbil Wat Pho, kde jsme byli dopoledne.

Odpoledne jsme si chvíli odpočinuli na hotelu, než jsme večer opět vyrazili do města. Šli jsme zase do okolí Khao San Road, kde jsme si dali něco k večeři, a šli si užít naši poslední noc v Bangkoku. Taky jsme ochutnali místní palačinky, které byly skoro zadarmo a moc nám chutnaly. Osobně jsem si oblíbil také spring rolls se zeleninou.

Celkově se nám v Bangkoku všem moc líbilo a určitě se sem ještě chceme vrátit. Celé město má prostě svoje kouzlo a předčilo moje očekávání. Každému, kdo letí do Thajska, doporučuji se zastavit na pár dní určitě i sem.

Letíme na Krabi

Ve čtvrtek ráno jsme se v hotelu nasnídali a měli v plánu cestu na letiště a let na Krabi. Na letiště jsme chtěli taxíkem. Chytit na ulici taxi se nakonec ukázalo těžší, než se může zdát. Ne všude vám totiž taxík zastaví. Museli jsme projít několik ulic, než se nám podařilo zastavit řidiče, který nás hodil na letiště. Pak už jsme se jen domluvili na ceně dle taxametru a jeli na letiště. Odlítali jsme v 11:05 z letiště Don Muang, které je určeno hlavně pro nízkonákladové aerolinky. My letěli s Thai Lion Air.

Odpoledne jsme po krátkém letu přistáli na Krabi. Z letiště jsme za 500 bahtů jeli taxíkem do našeho resortu, kde jsme měli ubytování na příštích 5 nocí. Byly to to jednoduché chatky v přírodě kousek od Ao Nangu. Z ubytování byl každou hodinu zdarma transfer k pláži. Večer jsme měli v plánu jet do města, ale protože přišla nečekaná bouřka a silný déšť, tak jsme večer stihli jen večeři v areálu resortu.

Koupání na Nopparat Thara Beach a Krabi Night Market

Další den jsme se dopoledne šli vykoupat na jednu z místních pláží. Jeli jsme tuk tukem na Nopparat Thara Beach. Bylo to vlastně naše první koupání na pláži v Thajsku. Všichni jsme si to moc užili a byla to prostě paráda 🙂

Z pláže jsme se v Ao Nang stavili na oběd. Našli jsme náhodou jednu dobrou a levnou restauraci, kam jsme se ještě několikrát vrátili. Po obědě jsme se vrátili na ubytování, kde jsme vyzkoušeli bazén. Díky poloze hned pod útesem na bazén nesvítilo slunce a voda tak byla celkem studená, ale zato osvěžující. Večer jsme si pak půjčili skůtry, abychom mohli jet do Krabi Town na známý noční trh (Krabi Night Market).

Na skůtru jsem jel poprvé v životě a ještě k tomu po tmě. Každopádně jsme to zvládli a za asi půl hodiny dojeli do Krabi. Zaparkovali jsme skůtry a šli na trh. Byla tu velká spousta stánků se vším možným i nemožným. Ochutnali jsme toho hodně. Byly to malé a levné porce, takže jsme toho hodně ochutnali a zárověň se dobře najedli. Kromě různých thajských specialit nás taky dostalo sushi asi za 3 Kč za kus.

Najezení jsme se vrátili zpět na ubytování a šli rovnou spát. Zítra jsme měli v plánu velmi náročný den.

Tiger Cave Temple a jízda na slonech

Hned brzo ráno jsme se pořádně nasnídali a jeli na skůtrech k Tiger Cave temple. Je to chrám postavený na vrcholku hory, kam vede nekonečných 1237 schodů. Naštěstí jsme na místo přijeli brzo, takže nebylo ještě moc horko a zároveň jsme se vyhnuly davům turistů. Výstup nahoru byl vražedný. Schody byly prudké a v některých částech pěkně vysoké. Nahoru jsme došli úplně mokří. Výhled nám to však bohatě vynahradil 🙂 Jako překvapení byla nahoře i Wi-Fi zdarma.

Cesta dolů byla sice rychlejší, ale dolů se šlo ze schodů o dost hůř. Kolem poledne jsme už byli dole. Jako další jsme měli v plánu jízdu na slonech. Výlety nabízené místními cestovkami byly dost drahé, a tak jsme si do parku, kde jsou sloni zajeli sami na skůtrech. Za asi 600 bahtů na osobu jsme měli tak půl hodiny projížďku na slonech. Bylo to zajímavé, něco takového jen tak člověk nezažije. Šli jsme džunglí ale taky ve vodě. Celkově mi to přišlo dost komerční a připadal jsem si jako na nějaké atrakci. Zážitek to ale byl 🙂

Večer už jsme se pak jen v Ao Nangu stavili na večeři a na ubytování vrátili skůtry. Další den jsme totiž měli koupený výlet na Phi Phi ostrovy a skůtry jsme tak nepotřebovali.

Výlet na ostrovy

V neděli nás ráno na ubytování vyzvedla dodávka, po cestě jsme nabrali ještě další lidi a jeli na pláž do Ao Nangu. Tahle pláž slouží jako přístaviště pro lodě vyplouvající na okolní ostrovy. Koupat se zde prakticky nedá. Za 1000 bahtů plus 400 jako poplatek za vstup na ostrovy jsme měli celodenní výlet lodí na ostrovy s průvodcem a obědem.

Jako první jsme lodí přijeli na Bamboo Island. Na ostrově jsme měli asi 45 minut čas na koupání. Byl tu krásně bílý písek a křišťálově čistá voda. Prostě nádhera. Koupání bylo na jedničku.

Dále jsme lodí pokračovali kolem Viking Cave. Jeskyně je po vlnách tsunami nepřístupná, takže jsme ji pouze viděli z lodi. Dalšími zastávkami byly zálivy Lohsamah a Pileh Bay. Tady jsme jen zastavili a zálivy si tak prohlédli z paluby naší lodi. Voda v zálivech byla překrásná. Šlo vidět až na dno. Plavalo tu také hodně ryb.

Další zastávkou byl Maya Bay. Toto asi nejslavnější místo v Thajsku, kde se nachází známá pláž ze stejnojmenného filmu s Leonardem DiCapriem. Náš průvodce si dělal srandu, když říkal, že máme štěstí, protože dnes tu není moc lidí 😀 Můžete posoudit sami z fotek níže. Pláž je to hezká, ale těch lidí…..

Z pláže jsme pokračovali lodí na jediný obydlený ostrov souostroví Phi Phi – Don. Tady jsme měli oběd formou bufetu v takové místní jídelně a zároveň nám zbyl čas i na koupání na tomto ostrově. Po obědě jsme ještě měli v plánu šnorchlování, na které jsem se moc těšil.

Jako první jsme měli zastávku v Monkey Bay. Vykoupali jsme se na pláži a taky šnorchlovali. Byly tu pěkné korály a taky nějaký ten podmořský život. Naší poslední zastávkou bylo šnorchlování na otevřeném moři. Tohle mě opravdu bavilo. Jen tak ležet na hladině a pozorovat tisíce ryb pode mnou a korálové útesy. To nejlepší bylo prostě až na konec.

Následoval už jen návrat lodí zpět do Ao Nangu, kde jsme vystoupili z lodi rovnou do dodávky, která nás odvezla přímo do našeho resortu. Celý výlet byl super a určitě ho můžu doporučit. Rozhodně si ale napřed udělejte průzkum, kde výlet kupujete a kolik stojí. Stejný výlet se totiž dá koupit i za několikánásobně vyšší cenu.

Railey Beach a poslední den na Krabi

Poslední celý den na Krabi jsme jeli lodí na pláž Railey Beach. Z Ao Nangu to bylo asi 10 minut lodí. Jinak než lodí se mimochodem na tuto pláž dostat nedá. Pláž byla moc pěkná, dopoledne tu ani nebylo moc lidí. U pláže byla také spousta barů a restaurací, takže vydržet tu celý den nebyl vůbec žádný problém. Byl to náš poslední den před odletem do Malajsie, takže jsme si to užili 🙂

Cesta do Kuala Lumpur

Předposlední den večer jsme si po cestě na ubytování rezervovali taxi na letiště. Služby místních cestovek, ať už výletů nebo transferů kamkoliv tu fungují dokonale. V 6 ráno tak už na nás čekal taxík. Odlétali jsme totiž už v 8:25 z letiště Krabi do Kuala Lumpur. O Kuala Lumpur, Malajsii a dalším pokračování už budu psát v druhé části.

POKRAČOVAT NA DRUHOU ČÁST →→→→→→→

Jako bonus ještě nějaká videa z cesty 🙂