Florida 2016

8.2. – 16.2.2016

Díky chybě v rezervačním systému jednoho dánského prodejce se nám podařilo zakoupit levné letenky do Miami. Cestou jsme tak navštívili i hlavní město Dánska – Kodaň. Byla to první velká dovolená s mojí přítelkyní Míšou. Poprvé jsme si také vyzkoušeli, jaké je to spát na letišti 🙂

Co jsme navštívili ?

• Kodaň – odpolední procházka městem
  • zápas NBA – Miami Heat vs San Antonio Spurs
  • Everglades – národní park a projížďka na vznášedle mezi aligátory
  • Naples – Vanderbilt Beach
  • Sanibel Island – pláž posetá mušlemi všech velikostí
  • Sawgrass Mills – nákupní centrum
  • Miami Beach – centrum města a pláž South Beach

Kodaň

Naše cesta začala v 5:00 ráno v Brně. Žlutý autobus Student Agency nás dopravil do Prahy, kde jsme se následně přesunuli na letiště. V 10:10 nás už čekal odlet do dánské Kodaně. Společností Norwegian jsem letěl poprvé. Musím uznat, že jí právem náleží titul nejlepší nízkonákladovky v Evropě. Letadlo bylo jako nové, prostoru na nohy dostatek a Wi-Fi zdarma během letu byl příjemný bonus.

Po obědě jsme přistáli v Kodani. Z letiště na ostrově Kastrup jezdí metro (linka M2) přímo do centra města. Tato asi 10ti minutová jízda nás stála 36DKK pro jednoho, což je asi 135 Kč. Ve městě foukal studený vítr, nebe bylo zatažené a občas i sprchlo. Prošli jsme se kolem paláců Amalienborg, Rosenborg a Christianborg, samozřejmě jsme nevynechali Nyhavn, což je ulice s barevnými domy a která je prakticky na všech fotkách v průvodcích. Odpoledne jsme pak prošli vojenskou pevnost Kastellet a nevynechali jsme samozřejmě asi nejvyhledávanější atrakci – sochu malé mořské víly. Socha byla skutečně malá a přes shluk turistů nešla skoro ani vidět.

Procházka městem nás totálně vyčerpala. Aby taky ne po 16km chůze s asi 9kg batohem na zádech. Večer jsme se metrem vrátili na letiště, kde jsme měli v plánu přečkat noc do ranního odletu. Letiště v Kodani se mi moc líbilo a na spaní se dalo vybrat hned několik dobrých míst viz foto výše a celkem pohodlná sedačka u zásuvky a v dosahu Wi-Fi.

Miami & zápas NBA

Z Kodaně jsme ráno v 6:25 odletěli do Düsseldorfu, odkud jsme pak v 9:45 pokračovali do Miami. U gate na let přes Atlantik nám byly nabídnuty sedačky u okna pouze za příplatek 60€ což jsme neakceptovali. Po nástupu do letadla nám ale bylo řečeno, že letadlo nebude obsazené ani z poloviny a tudíž si můžeme sednout kam chceme. Toho jsme využili a měli tak sedačky po dvou u okna bez příplatku 🙂

Po přistání jsme jeli busem č. 150 rovnou do Miami Beach. Tam jsme neměli moc času a hned šli vyzvednout auto do půjčovny. Za cenu compact size jsme dostali SUV Chevrolet Trax 🙂 Když jsem viděl provoz v Miami Beach, tak jsem se řízení celkem bál, ale po chvilce to bylo v pohodě. Jeli jsme kousek za centrum Miami do Wallmartu nakoupit nějaké jídlo a pití.

Večer jsme pak už hodně unavení dojeli do centra Miami, kde jsme měli domluvené parkování přes aplikaci ParkJockey hned poblíž areny. Pak už následeovala show jménem NBA. Seděli jsme hned v první řadě 2. patra haly. Celý zápas panovala skvělá atmosféra a i přes 2 dny bez spánku jsme si to užili. Po zápase jsme jeli asi hodinu na ubytování do motelu ve Florida City.

Aligátoři v Everglades

Další den ráno jsme posnídali v motelu a autem jsme jeli do nedalekého národního parku Everglades. Park je plnně uzpůsobený pro auta. Celým parkem vede silnice z které jsou odbočky na jednotlivé zastávky. U každé je parkoviště a nějaká stezka. Každá ze zastávek byla velice zajímavá i přesto, že jsme zde neviděli žádné aligátory. Každá stezka má cca 700 – 1000m. Celým parkem jsme najezdili asi 60km. Na prohlídku si tak doporučuju vyhradit alespoň půl dne.

Po oběde jsme jeli dalších asi 90km do Coopertown Airboats. Přes Groupon jsme měli koupené poukazy na jízdu na vznášedle. Součástí byla také menší show se zvířaty. Samotná plavba trvala asi hodinu. Byl to jeden z nejlepších zážitků z naší dovolené. Kromě dalších zvířat jsme viděli dva aligátory ve volné přírodě. Od jednoho jsem byl asi metr, když jsme proplouvali 🙂 Vrtule pohánějící loď byla tak hlasitá, že jsme museli všichni mít vatu v uších a i tak byl zvuk ohlušující. Každý, kdo plánuje výlet do Everglades by neměl tuto atrakci vynechat.

nejmenší pošta USA v Ochopee

Třešničkou na dortu pak bylo focení s malým aligátorem 🙂 Závěrem dne jsme už jen jeli po silnici Tamiami Trail, která  vede celým Everglades. Jeli jsme asi 200km z východu na západ. Skoro celou cestu byla silnice úplně rovná bez jediné zatáčky. Cestou jsme se ještě zastavili na nejmenší poště v USA – Ochopee post office. Je tak malá, že jsme ji přejeli a museli se vracet. Večer jsme pak už dorazili do Naples, kde jsme měli domluvené ubytování přes Airbnb.

Naples & Sanibel Island

V Naples nás probudilo slunečné počasí a nebe bez mráčků. Ráno bylo ale zima a jen asi 7°C. Od Ryana, u kterého jsme bydleli, jsme si půjčili kola a jeli hned ráno na pláž Vanderbilt Beach. Pláž jsme měli asi 1 míli od domu. Pláž byla úplně čistá a plná všelijakých mušlí. Moře bylo studené, v Karibiku jsme se tak nekoupali.

Naples se mi líbilo. Byl tu klídek a pohoda. Většina místních obyvatel je v důchodu a podle toho taky město. Všude čisto, všechno upravené do posledního detailu ale taky tu byla celkem nuda. Kromě opravdu krásné pláže a obchodů tu není moc k vidění.

Po obědě v typickém americkém bistru jsme opustili naše ubytování. Jeli jsme přes Fort Myers Beach na ostrov Sanibel. Na ostrov vede jediná cesta – most na který se platí 6$ mýtné. Na ostrově jsme chtěli navštívit zdejší pláž, která je doslova posetá mušlemi. Pro případné návštěvníky jen dodám, že na ostrově se nedá nikde bezplatně parkovat. U pláže je několik placených parkovišť a nejsou  moc dobře značené. Parkování stálo asi 10$ za 2 hodiny. Výměnou bylo stání hned u pláže, WC, sprchy a pitná voda zdarma.

Na pláž si doporučuju vzít něco na sbírání mušlí. Jsou jich tu miliony. Byl to trochu zvláštní pocit procházet se po pláži a slyšet praskání mušlí pod nohama. Na Sanibelu jsme byli až do samého večera. Večer jsme pak absolvovali cca 270 km dlouhý přejezd do Miami Beach. Po cestě jsme se ještě stavili v supermarketu pro zásoby na zbytek pobytu, kdy už nebudeme mít půjčené auto.

Miami Beach & South Beach

Ihned po příjezdu do Miami jsme museli vyřešit parkování. V Miami Beach nemůžete zastavit kdekoliv se vám zachce. Vlastně můžete, ale odtáhnou vás. Naštěstí nám náš host, u kterého jsme bydleli vyřídil resident parking, a tak jsme mohli přes noc zaparkovat na ulici za 10$ (standartně min. 35$).

Následující den jsme měli odpoledne vracet půjčené auto. Jeli jsme tak do asi hodinu vzdáleného nákupního centra Sawgrass Mills. Je to obrovský obchoďák se samými outlety, kde koupíte snad úplně všechno. Nakoupili jsme nějaké to levné oblečení a odpoledne vrátili v Miami Beach auto.

Večer jsme se pak poprvé šli projít po South Beach. Ano, správně, slavná pláž se nejmenuje Miami Beach – to je název města. Pláž se nám moc líbila a předčila všechny moje představy. Opravdu nádhera ! Po západu slunce jsme se pak už jen šli po slavné ulici Ocean Drive.

Následující 3 dny jsme strávili čistě jen v Miami Beach. Ubytování jsme měli opět přes Airbnb. Měli jsme pronajatý pokoj v bytě na Collins Avenue. Bydleli jsme tak v samém centru a na Ocean Drive a pláž jsme to měli 2 minuty chůze. Náš host John nám dokonce půjčil nějaké to vybavení na pláž, takže jsme to měli s veškerým komfortem 🙂

Poslední tři dny do konce naší dovolené a našeho odletu jsme si tak naplno užili relaxací na pláži a ve městě. Oceán měl na únor příjemných asi 22°C. Byli jsme tak jedni z mála, kteří se koupali. Voda byla krásně čistá a poslední den byly super vlny 🙂

Dovolenou jsme pojali vzhledem k destinaci hodně lowcost, ale pokud si chcete alespoň trochu užít Miami Beach, bez peněz to nepůjde. I přes místní vysoké ceny se dá koupit snídaně pro dva za cca 500 Kč. Navštívili jsme také můj oblíbený Five Guys 🙂

Předposlední den jsme se šli projít na nejjižnější cíp South Beach. Byla to krásná procházka. Na konci pláže je molo a pěkný výhled. Když máte štěstí, tak můžete vidět proplouvat obrovské výletní lodě z přístavu. Určitě doporučuju se sem zajít podívat.

Cesta domů

Poslední den jsme se ještě šli projít po pláži a po obědě jsme už s batohy na zádech jeli autobusem rovnou na letiště. Na letišti jsme zjistili, že má náš let zpoždění. Nebylo by to nic hrozného, kdyby jsme při cestě na runway nezastavili a kapitán neoznámil problém s počítačem. Museli jsme zacouvat zpátky a po opravě problému jsme mohli konečně letět.

V Düsseldorfu jsme nestihli navazující let do Berlína. Letěli jsme následujícím letem o asi 2 hodiny později. Čekání jsme si ukrátili v salonku Hugo Junkers lounge. Plánovanou návštěvu Berlína jsme tak nestihli a místo currywurstu jsme tak Berlín rychle projeli vlakem na druhé letiště (přistáli jsme na Tegelu a odlet jsme měli ze Shönefeldu). Let do Bratislavy jsme naštěstí stihli a večer už jsme vlakem dojeli do Brna.

Kolik nás to stálo a rekapitulace

Letenky: 18 106,-

AirBerlin: CPH – DUS – MIA / MIA – DUS – TXL     Norwegian: PRG – CPH     Ryanair: SXF – BTS

Další doprava: 1 249,-

metro v Kodani, Student Agency do Prahy, vlak z Bratislavy

Ubytování: 12 282,-

1 noc Fairway Inn Florida City, AirBnb – 1 noc Naples a 4 noci Miami Beach

Vstupy: 5 057,-

Everglades airboat tour, NBA zápas – 2 lístky a parkování

Půjčení auta: 4 571,-

Sixt půjčovné na 3 dny vč. mladého řidiče do 25ti let, mýtného a pojištění, veškerý benzin (900km najeto)

Další výdaje: 10 200,-

simkarta s internetem, ESTA, veškerá další útrata mimo oblečení (jídlo, další jízdeny MHD, suvenýry)

Celkem za 2 osoby: 51 465,-

Všechno jsou to reálné sumy z karetních výpisů + výměna hotovosti ve směnárně.

Byl to nádherný týden na slunné Floridě. Všem, kteří váhají, určitě doporučuju vyrazit ! Byla to zatím asi moje nejlepší dovolená a dokonce uvažuju, že se někdy na Floridu vrátím 🙂

Pokud vás něco zajímá a nebylo to v článku, můžete využít komentáře níže.

Video jako bonus

Komu nestačily fotky v článku, tak je tu bonus ! Celý týden jsem všechno točil na Gopro a můžete se tak podívat na sestřih z celé dovolené.

Označeno s: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
One comment on “Florida 2016
  1. Jana napsal:

Co říci k Floridě, je to tam dokonalost sama, každému bych to doporučila.
    Jen to půjčení auta by šlo levněji, ne. Mám supr zkušenost s půjčením auta na Floridě díky http://www.ofran.cz/1212-7746-CS/Ofran.aspx. Zaměřují se na USA, takže to mají v malíku.