Paříž

13. – 17.6.2015

Snem mojí přítelkyně bylo podívat se do Paříže. Tak jsme si jednou koupili letenky a rozhodli se, že se tam prostě podíváme 🙂 Nakonec nás letělo celkem šest, ale o tom zde psát nebudu.

Odlet do Paříže

Brzo ráno vyrážíme z Brna směr Letiště Václava Havla. Po zaparkování na jednom z nedalekých parkovišť, se přesouváme transferem z parkoviště přímo na terminál 2. Odtud v 9:30 odlétáme směr Paříž (vlastně později – měli jsme zpoždění). Letěli jsme společností Transavia na letiště Paris Orly. Letenka stála 90€/osoba. Cena tak byla ucházející na této trase.

Po přistání jsme šli vyzvednout kufry. Letiště Orly je relativně malé a evidentně přetížené. Všude plno lidí, značení na letišti nebylo nic moc. Toto letiště určitě nebude mým oblíbeným. Přímo od letiště jezdí tramvajová linka č. 7, kterou je možné dojet ke stanici metra Villejuif Louis Aragon. Metrem je pak možné dojet kamkoliv. My jeli s jedním přestupem na stanici Bastille, kde jsme měli pronajatý byt přes Airbnb. Bydleli jsme ve 4. patře bez výtahu v několik století starém domě. Každý den jsme si tak připadali jako pařížané 🙂

Paříž !

Zabydleli jsme se a odpoledne vyrazili na procházku po okolí. K večeru jsme ještě zavítali do katedrály Notre Dame, kterou jsme měli kousek od místa, kde jsme bydleli. Před vstupem je třeba si vystát dlouhou, ale rychle pohybující se frontu.

Versailles

Druhý den jsme brzo ráno vyrazili na vlakové nádraží. Odtud jsme jeli vlakem do Versailles. Přestože jsme vyrazili časně ráno, fronta na vstup do zámku byla obrovská. Spíše doporučuji si nejprve projít rozsáhlé zahrady a zámek samotný nechat na odpoledne. Zámek nebudu nijak popisovat. Níže pak nějaké fotky na ukázku.

Osobně se mi více než zámek líbily zahrady. Jsou skutečně obrovské, takže i tisíce návštěvníků z celého světa se tam ztratí. Opěvované fontány mě moc nezaujaly, asi jsem čekal víc. Celkově zahrady hodnotím nejvýše z celého Versailles.

Cestou zpět z Versailles do Paříže jsme vystoupili u slavné Eiffelovy věžě. Odtud vyplouvají lodě pro turisty. Za cca 14€ (pokud si dobře pamatuji) dostanete plavbu centrem Paříže kolem většiny významných míst. V Amsterdamu se nám plavba lodí moc líbila, takže jsme zvolili tento způsob prohlídky i v Paříži 🙂

Večer jsme si pak dali menší (spíš větší) několikakilometrovou procházku od Eiffelovky k Bastille, kde jsme bydleli. Celou cestu jsme šli podél Seiny a i přes bolest nohou z náročného dne to byla příjemná procházka.

Eiffelova věž

Třetí den našeho pobytu v Paříži jsme vstávali opravdu brzo. Cílem bylo být ve frontě na vstup do věže co nejvíc ve předu. To se podařilo a nahoře (druhé patro) jsme byli mezi prvními. Pak už stačilo jen vystát frontu na výtah na vrchol a Paříž jsme měli jako na dlani.

Výhled z vrcholu opravdu stojí za to. Návštěvu doporučuji opravdu každému.

TIP: Přijďte alespoň 30min před otevřením. Běžte po schodech do 2. patra a až v patře kupte vstupenku na vrchol, kam vás vyveze výtah.

Vítězný oblouk

Asi hodinu chůze od Eiffelovy věže je Vítězný oblouk. Leží uprostřed obrovského kruhového objezdu. Ještě teď mi zůstává rozum stát, jak tu funguje doprava. Kdo neviděl, neuvěří. Šli jsme i na vrchol, odkud je skutečně hezký výhled. Doporučuju ! Vstup jsem měl jako občan EU 18-25 zdarma. Normálně tuším cca 6€.

Od vítězného oblouku jsme pokračovali po slavné Champs – Élysées. Ulice je několik kilometrů dlouhá, z obou stran lemovaná nejrůznějšími obchody. Dál jsme šli kolem Grand Palais přes řeku k Invalidovně. Muzeí už na nás bylo dost, a tak jsme dovnitř nešli.

Z Invalidovny jsme vedli naši procházku směrem k Lucemburským zahradám. Níže přikládám pár fotek „po cestě“.

Lucemburské zahrady

V zahradách se mi moc líbilo. Jednak jsme si konečně mohli odpočinout po dlouhé chůzi městem, ale také zahrady byly moc pěkné. Je až neuvěřitelné, že uprostřed města je takovýto „klidný park“, kam lze zajít a v klidu si odpočinout. Trochu mi to zde připomnělo Central Park v New Yorku.

V podvečer už jsme dostali hlad, a tak jsme ze zahrad vyrazili, jak jinak než pěšky, do Latinské čtvrti na večeři. Je zde nepřeberné množství různých restaurací a občerstvení za příznivé ceny. Pokud hledáte v Paříži místo, kde se relativně dobře najíst za slušnou cenu, určitě doporučuji.

Montmartre & Sacré Coeur

Po večeři a krátkém odpočinku na ubytování jsme se vydali, tentokrát metrem, na pařížský kopec Montmartre. Na vrcholku kopce se nachází bazilika Sacré Coeur. Z vrcholu je velice pěkný výhled na město a bazilika je krásně nasvícená.

Cestou zpět jsme si ještě udělali procházku nočními ulicemi Paříže k Moulin Rouge. Víc už se toho do jednoho dne nevešlo a my konečně dojeli metrem k našemu ubytování a oddali se spánku.

Place de la Concorde

Další den jsme měli v plánu Louvre, ale vloudila se chybička a já zjistil, že je zrovna zavřeno. Měli jsme tedy celý den volna. Rozhodli jsme se udělat si další procházku. Tentokrát na náměstí Place de la Concorde.

Tulerijské zahrady

Šli jsme přes Tulerijské zahrady……

Když už měli v Louvru zavřeno, tak jsme se alespoň podívali na pyramidu a prozkoumali kam se podíváme zítra.

La Défense

Protože jsme neměli celé odpoledne žádný program, projeli jsme se metrem do moderní čtvrti La Défense. Kromě hranatého oblouku a moderních budov tu není moc co k vidění, takže jsme celé odpoledne strávili v místním nákupním centru.

Eiffelova věž v noci

Po setmění jsme se projeli metrem k Eiffelově věži, aby jsme se podívali, jak vypadá osvětlená a hlavně blikající 🙂

Louvre

Poslední den v Paříži a zároveň den našeho odletu. Díky chybičce v plánu a zavřenému Louvru jsme návštěvu odložili až na den odletu. Brzo ráno jsme tak vstali, odnesli zavazadla do úschovny a vyrazili do slavného Louvru. Byli jsme u vstupu asi hodinu před otevřením. Ihned po otevření jsme se tak dostali dovnitř mezi prvními.

O muzeu samotném nemá cenu moc psát. Ano, viděli jsme Mona Lisu a nesčetné množství dalších věcí. Muzeum je obrovské, dokonce víc než jsem čekal. Každý si tu zkrátka najde to svoje. Níže přidávám na ukázku nějaké fotky.

Odlet do Prahy

Z Louvru jsme jeli metrem vyzvednout kufry z úschovny a pak už jeli přímo na letiště Orly. Odtud jsme pak odletěli večer do Prahy. Tím končí náš výlet do Paříže.

Celkově Paříž hodnotím jednoznačně pozitivně a kdo v Paříži nebyl, tak určitě doporučuji !

Cenová kalkulace:

Vstupy:

většinou zdarma (EU 18-25), jinak cca  25€/osoba

Shrnutí:

Celkem za 1 osobu cca 6500,- + navíc výdaje za jídlo, nákupy atd.